torsdag 7 januari 2010

Syfte, mål och inspark!

Walter och jag kickade igång Bibelskolan efter jullovet idag. Det var verkligen en fröjd att få se alla vackra ansikten igen! Någon solbränd efter utlandssemester; en annan sprängfylld av glädje efter att ha fått be med någon till helande, andedop eller frälsning under lovet; en tredje smått mörbultad efter ett tufft möte med släktingar under ledigheten...
Jag är verkligen stolt och tacksam för varenda elev på vår skola! Vilka fina människor!
Jag predikade om mål idag. Vi bad massor. Jag visade på storbild vilka mål eleverna själva formulerat under utvecklingssamtal med dem i december. Nyktra, sunda och spännande:
"Jag vill döpa någon under våren!"
"Jag längtar efter att få be med någon till frälsning!"

"Mitt mål är att få lärjungaträna!"

"Jag vill lära mig ALLT!"
Osv....

"Löp därför inte utan att ha målet i sikte...."
Paulus
Detta kommer att bli den bästa terminen i bibelskolans historia hittills! No doubt!!!

Under mitt "jullov" har jag bett och format en tioårsplan för bibelskolan. Målsättning och vision. Wow! Vill inte avslöja allt här på bloggen, men jag kan säga att jag och den helige Ande har stora drömmar för SOS Missionsbibelskola under 10-talet! Se till att du inte missar det....ansök asap!

Fortsätter tala om mål och mening på söndag i SOS Church - make sure you won't miss it!
Mål i församlingen:
- 50 döpta!
- 200 i husförsamlingarna!
- 300 besökare varje söndag!
Och du; ta med dig en vän som inte brukar komma till kyrkan.... Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar