tisdag 12 mars 2013

Tanga, nu kommer vi!

Idag samlar jag för första gången gänget från The House som ska med till Tanzania i sommar. Nu börjar nedräkningen för ännu en mirakelfest bland de onådda på Afrikas östra kust...

Peter Almqvist har haft teamsamlingar med människor från Pennsylvania och Arizona. Snart åker han även ner till Florida för att träffa ett litet gäng som ska med. Walter Zuniga förbereder teamet som flyger in från Sverige och Norge, och själv så träffar jag ett gäng från Austin, Texas i april. Vi blir ett monsterteam!

Jag minns själv första gången jag åkte tåg ner till Malmö för att vara med på min första teamsamling inför vår resa till Ranchi, Indien år 2000. Vad spännande och pirrigt det var! Vi bad tillsammans för de onådda, och pratade om Hinduism och hur man leder någon till dop i den Helige Ande. Det var till och med spännande att prata om nödvändiga vaccinationer :)
Ikväll kommer ett 20-tal som har anmält sig att följa med. Det är en 100%-ig fördubbling från denna församlingen jämfört med förra årets resa. Jag siktar på att följa det spåret... Nästa år 40, sedan 80...160...320...600+... Jag vill att ALLA medlemmar i The House, Modesto ska få erfara ett missionsarbete bland de onådda...

Nu drömmer vi och ber om tusentals människors frälsning i Tanga i Juli... Nu ropar vi till himlen om blinda ögon som öppnas, tumörer som försvinner och förlamade som går! 
Om du inte kan följa med själv i sommar, be och fasta gärna med oss ändå!

Officiella fastedatum: 9-11e april och 21-23e maj.
Officiella bönedygn: 13e april och 25e maj.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar