måndag 18 mars 2013

Min bästa vän!

Jag har det så otroligt bra! Tänk att jag får bo tillsammans med, och vara gift med min allra bästa vän!
Jag har ibland försökt föreställa mig hur mitt liv skulle ha varit om jag inte mött Stephanie, men varje möjlig tankebana slutar i en blekare vardag eller i en mindre katastrof...
Vi har varit gifta i sju och ett halvt år. Otroligt! Det vi drömde tillsammans om när vi träffades för över 10 år sedan lever vi just nu. Vi visste dock inte då att USA var en del av den drömmen...
Jag har aldrig slutat att imponeras av min fru, hon lär mig saker varje dag! Och sedan vi bestämde oss för att gensvara kallelsen till USA och flytta hit har Stephanie vuxit flera gånger om i mina ögon. 
Hon är min missionärshjälte!

Min superfru som utan att tveka betalade ett högt pris genom att lämna alla vänner och familj för att flytta till en ny kultur på andra sidan jorden. Hon sålde allt hon ägde och hade, brände alla broar och gick med mig på vattnet i tro. Det bar... För oss betyder prylar, status, pengar och titlar ingenting. Det finns inget vi inte kan göra, bli eller lämna för att nå de onådda...och vi är beredda att göra det igen den dagen Jesus kallar.

Varje dag supportar Stephanie vår dotter som kastats in i en ny livsstil med skola, nytt språk och MASSOR av läxor! Hon är en supermamma för alla våra tre barn och får dem att känna sig trygga, sedda och älskade.
Hon har med en obefintlig budget trollat med knäna och skapat ett harmoniskt och jättefint hem! Loppisar, garage sales och second hand damsugs varje vecka för att fynda hemtrivsel! Hon bygger, fejjar, fixar och skapar!
Vi står varje månad i tro för vår ekonomi, och hon sprutar just nu ut idéer och smarta lösningar för att pengarna ska räcka längre, och hur mer pengar ska intjänas... Tidiga mornar med barnen, och sena kvällar med företagsidéer... That's my girl! (hoppas och tror att någonting kommer att releasas snart...håll ögonen öppna!)

Med Stephanie är jag genomskinlig och känslig. Vi skrattar mycket ihop här i staterna. Gråter ibland. Drömmer mycket. Står i tro och älskar livet! Vi ber Gud om att ge våra barn massor av vänner, och att få vara med om en ny missionsvåg från USA...

Hon är mitt hjärta och allra bästa vän! Och tillsammans ger vi våra liv för att nå de onådda!

Ni som har fått för er att barnen, Stephanie och jag lever ett liv i lyx i CA - kom gärna och hälsa på! En varm, kärleksfull, omtänktsam Gudskvinna, supermamma och missionärshjälte är min titel på Stephanie....inte "lyxhustru"...

Älskar dig Stephie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar