tisdag 5 mars 2013

Ljuvliga helg!

Som jag skrev tidigare så har jag haft glädjen att ha Johannes Amritzer på besök i CA hela helgen - vi har haft det FETT bra!
Under hela helgen har Johannes predikat i The House. Han talade om Trons Bön och en våldsam tro förlöstes över hela församlingen! Många sjuka blev helade på plats, minst ett dövt öra öppnades upp!

Igår, måndag, mötte Johannes alla mina elever på vår Internship. Han delade då enkelt sitt vittnesbörd om hur han blev frälst och sedan kallad att predika för de onådda. Guds Ande var verkligen mäktigt närvarande, och i många hjärtan föddes en längtan att få nå de onådda med evangelium...
Direkt därifrån gick vi till Monday Night of Prayer - vårt bönemöte vi har varje måndag i församlingen. Runt 1500 människor kommer för att be vilt och passionerat, och vanligtvis håller vi på i en timme och en kvart. Igår ledde Johannes mötet och bad med oss, och vi höll på i 3,5 h!
Jag tog med mig cirka 100 personer till ett annat rum och bad med dem till andedop - ljuvligt! Unga och gamla blev klädda med Guds kraft och började tala i tungor! Tröttnar aldrig på att se det...
Mellan alla samlingar har jag och Johannes druckit många koppar kaffe i solen; ätit massor av kycklingvingar och pratat om allt mellan himmel och jord: Motorcyklar, framtid, historia, vikten av att dö, priset som ska betalas om man vill nå någonstans, ande-själ-kropp, onådda folk, Sverige, bön, USA, en ny missionsvåg, och tusen andra saker...

Älskar att vara med Johannes! Blir fräsch och vederkvickt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar