söndag 1 april 2012

Rötter

Har spenderat helgen i småland, och i den församling som var min hemförsamling under de första fem åren av mitt kristna liv: Svenstorps Alliansförsamling!

Minnena blir många och starka när jag kliver in i lokalen och när jag möter de människor som var en del av församlingen för tio år sedan när jag flyttade, och som fortfarande är kvar.
Här mötte jag Gud. Här växte jag som kristen. Här lärde jag mig massor! 
Höjdpunkterna var ju alltid den där ungdomshelgen vi hade en eller två gånger om året, när Johannes Amritzer säkert besökte oss fem år i rad!
Nu är cirkeln sluten: Jag kommer in som talare till en ny grupp ungdomar!

De som gladde mig var två saker:
1. Många responderade på frälsning! Många tonåringar gav sina liv till Jesus; både såna som vuxit upp i trygga kristna familjer, och såna som inte har någon kristen koppling alls.
2. Det var mer ungdomar på mötet igår kväll än vad jag någonsin sett i kyrkan förut: 130 stycken! Detta på landsbygden, långt utanför stan, i en socken med en population av totalt 500 personer! Kul!

Nu ska vi sätta oss i bilen och åka hemåt Stockholm igen.
Imorgon fortsätter jag undervisa Ande, Själ och Kropp på vår bibelskola! Såååååå kul!!!

1 kommentar:

  1. Tack för en mycket inspirerande predikan i går kväll! Jag åkte som ledare för ett gäng med tonåringar som alla har olika bakgrund när det gäller relation till kyrkan och Jesus, men alla var mycket nöjda och berörda av det du sa! De sa att det var precis vad de behövde, och det resulterade i att fyra av dem räckte sin hand och kom fram till scenen för att ta emot frälsning, och detta känns helt underbart! :D Jag tror att denna helg kommer att finnas i deras minnen en lång tid framöver, jag kommer i alla fall minnas den med glädje!

    SvaraRadera