måndag 9 april 2012

Musik!

Har ledig dag. Barnen sover, och jag har precis suttit och knåpat ihop en Spotify-lista med 50 +++++-låtar! (inspirerad av Virtanen! Jag fick inte till 200 dock...) Ett modernt blandband!:)


Är du intresserad av musik, eller intresserad av min musiksmak;) - då kan du lyssna här: http://open.spotify.com/user/dannetuff/playlist/5xtXrgrwWwhQicfb60JfFq

Regel: En artist får bara vara med EN gång med EN låt.
Här är hela listan:

Blur - The universinal
Blindside - midnight
Muse - Starlight
U2 - Sometimes...
Alicia Keys - empire state of mind II
Jonny Cash - I walk the line
Bruce - the river
First Aid Kit - Emmylou
Laleh - here I go again
Kent - Klåparen
Flaming Lips - yoshima battles the pink...
Delirious? - Inside outside
Brainpool - smile
Queen - bohemian rapsody
MMJ - touch me I´m going to scream II
Lars Winnerbäck - hugger i sten
Suede - Still Life
TAW - Ett slag för dig
Jars of Clay - oh my God
The Beach Boys - don´t worry baby
animasola - In action I decay
Maggio - mitt hjärta blöder
Keith Green - when I hear the praise start
Jerusalem - jag längtar efter mer av dig
The Listening - the undiscovered
Shaw McDonald - simply nothing
Leeland - tears of the saints
Silver - Angles Calling
Supertones - Unconditional love
Oasis - wonderwall
David Bowie - life on mars
Broder Daniel - underground
Coldplay - Life in technicolor II
Future of Forestry - Slow your breath down
Rudi Myntevik - du viste veien
Harald Höidahl - bara hos dig
Robbie Williams - Mr Bojangles
Bob Dylan - The changing of the guards
Mando Diao - Mr Moon
Simon and Garfunkel - Scarborough Fair
Foo Fighters - My hero
The National - Bloodbuzz Ohio
Sade - By your side
The verve - Bitter sweet symphony
REM - Everybody Hurts
Radiohead - Street Spirit
The Cardigans - You´re the storm
Guns ´n Roses - November rain
I´m from Barcelona - Collection of Stamps
Pulp - Common people

1 kommentar:

  1. Daniel!

    Seriös lista alltså... De flesta låterna känner jag inte till, men några kommentarer måste jag bjuda på:

    - Blur: Country House är fortfarande nummer ett.
    - Delirious: Listans mest oväntade val.
    - Jars of Clay: Mkt bra, men bättre än Collide?
    - Keith Green: Fantastisk doldis.
    - Future of Forestry: Just nu på min Top1-lista över deras låtar!

    Sen tycker jag bestämt att Damien Rice förtjänar en plats i din lista - han, och hans album O, blir dagens tips ifall du ännu inte bekantat dig med honom! :)

    //Jens.

    SvaraRadera