måndag 2 april 2012

Jag - en riktig nolla!

Känner du dig diskvalificerad? Blir du vald sist till fotbollslaget? Är du osäker på om du har det som krävs för att betyda något i Guds rike? Är du, liksom jag, en riktig nolla?

Misströsta inte! Bry dig inte ens om att försöka förbättra det oförbätterigade! Gör istället det revolutionerande:
Placera dig jämte Jesus, han som är nummer ett i dit liv - och vips: Ni är redan tio! Låt en annan nolla kliva in och ni är hundra! En till: Tusen! Tiotusen! Hundratusen! En miljon!

Ju fler nollor med Jesus, desto bättre! Och den sista nollan är alltid den mest värdefulla.
Ta bort Jesus, ettan, och kvar finns inget värde. Men med honom blir det snabbt ovärderligt!

Jag är en lycklig nolla bredvid Jesus idag! Jag vet att mina talanger, styrkor, intelligens och charm inte räcker så värst långt. Men med honom kan jag se det övernaturliga ske!

Så igen; är du en nolla? Välkommen: Du kvalificerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar