fredag 15 maj 2009

De senaste dagarnas musik.

Älskar bra musik, och de senaste dagarna har jag fått och köpt en hel del, i diverse genrer. Här får du lite tips!

Min gode franske vän Matt Marvane från Dijon (javisst, senapen du vet!) är 27 år gammal och leder ett lovsångs- och evangelisationsarbete som är unikt i den delen av Europa. Han sprutar ut nya lovsånger hela tiden, och släppte för en månad sedan en ny live-cd + dvd. Han skickade mig en med posten: Blev så glad! Har Matts alla tidigare skivor, och trots att jag kan räkna de franska ord jag kan på mina två händer, så välsignas jag ENORMT av deras musik! Fullt av Ande, puls, energi och liv!
Kan du franska? Lyssna på låten Hosanna http://www.myspace.com/jtmmission
Well done Matt!!

I USA förra veckan klev jag in på Walmart och köpte mig Jars of Clays nya CD, The Long Fall back to Earth. Har bara lyssnat på skivan Good Monsters innan, men blivit mycket imponerad! Deras nya produktion har inte gjort mig besviken än!
Mer synt, välproducerat, spännande melodier, och lika poetiska texter som förr. Härlig amerikansk pop-rock från Södern.
http://www.myspace.com/jarsofclay
Tack för ditt tjat Jens!

Lovsångsledaren i Allison Park Church i Pittsburgh introducerade mig för en ny bekantskap förra veckan: Future of Forestry. Amerikas helfrälsta svar på Coldplay! Blev lycklig när jag kom hem och såg att de fanns på svenska iTunes. Går nu runt och nynnar med i This hour och Colors in Array. Smälter du som jag av nydanande och spännande rock-pop med brittiska influenser? Lyssna då på http://www.myspace.com/futureofforestry
Thanks for introducing me Dave!

Min senaste skiva sticker ut från de andra. Fick även denna skickad till mig på posten, från norra Uppland. Några grabbar jag stött på med jämna mellanrum när jag varit ute och predikat har nu släppt en rejäl demo. De heter Safemode och skivan heter We're already gone. Mycket growling, mycket dist, massor av energi, men kompromisslöst predikat om Jesus!
Skrämms du av hardcore och growling bör du ej klicka på denna länk:) http://www.myspace.com/safemode
Kör på grabbar! Gör det ni tror på! Ni kommer få en plattform för att nå in med evangelium dit jag och många andra kanske aldrig når!

Hoppas du fick några bra tips!
Till sist måste jag uttrycka min glädje att Harald Höidahl släpper en ny, underbar lovsångsskiva den 22 maj! Hurra!

2 kommentarer: