söndag 24 maj 2009

"Jag vill veta mer om Jesus..."

Harvest Cry 2009 är det bästa jag någonsin varit på! Så excellent, proffsigt, fett, genomtänkt och helhjärtat. Men allt skulle ändå varit ett STORT misslyckande om inte det vore för det FANTASTISKA arbetet av den helige Ande som BACKAR UPP och KYSSER hela SOS just nu!
Låt mig ge ett av många exempel:

Efter ett helt fantastiskt möte på Nalen igår kväll, där många bad en frälsningsbön, många började tala i tungor, och där Gud botade sjuka kroppar, drog vi alla ner till hjärtat av Stockholms uteliv: STUREPLAN!
Där var jag med om den BÄSTA OUTREACHEN i SOS historia! Så sjukt bra! Genom glädje, tempo, energi, kärlek, kreativitet, excellens och glasklara budskap om Jesus förvandlades Stockholms dekadenta centrum till SOS Church för två timmar. 100-tals människor stod och njöt av showen på torget eller satt nyfiket och lyssnade på någon av de många restaurangerna och uteserveringarna i närheten.
Jag delade ut kaffe! Och mitt under kvällens program, framför en skränande högtalare lutar sig helt plötsligt en afrikan fram mot mig och säger på en bruten svenska: "Jag vill veta mer om Jesus!"
Helig Ande arbetar, SOS är mitt i kallelsen, SOS Church föds på riktigt; och alla människor längtar efter att få höra mer om Jesus!

Jag ställde mig då med Ismael från Somalia och Samuel Strandberg (SOS Missionär) och förklarade de enkla och kraftfulla nyheterna om Jesus. Han lyssnade, förstod, ville veta mer. Jag fick Ismaels nummer och ska ta med honom till Nalen i eftermiddag.
En internationell församling föds just nu. Ismael kommer att bli en av våra framtida husförsamlingsledare!

Vi ses på Nalen klockan 1600! El grande finale....

1 kommentar:

  1. Alltså det här livet Daniel, det är verkligen det bästa livet man kan leva!! Vilken festival! Vilken kyrka! Jag är så lycklig!!

    SvaraRadera