lördag 14 maj 2011

Lewis Kenzo Elvelyck



Du kom mitt i natten elva dagar för sent, men ändå rätt i tid. Älskad redan under nio månader, och från nu för resten av mitt liv. Så liten, men stor på en och samma gång.
Ja, du är stor. Stor och betydelsefull. Stor och ren. Stor och viktig. För mig, för vår familj, men även för åtskilliga människor du kommer att hjälpa, påverka och älska.Lewis, det finns så mycket att lära, att upptäcka, att göra och att se i världen. Lär dig mycket, varje dag. Upptäck nya saker, varje år. Gör nya saker, hela tiden. Och se ständigt på världen med ett barns ögon, även när du blir äldre.
Lär dig dock aldrig vad bitterhet är. Upptäck aldrig att det finns något som kallas grå vardag. Gör aldrig saker utifrån själviskhet. Och se varje soluppgång som om att det vore den första du någonsin sett, och den sista du kommer att se.Jag har bett för dig i nio månader, och jag kommer be för dig så länge jag andas. Jag kommer att be att du bär stora drömmar, att du springer längre än vad jag någonsin gjort, att du älskar Gud med passion, att du blir till hjälp för tusentals människor, och att du når alla ditt livs mål....alla utom ett - jag vill alltid att du ska ha något att sträva efter...
Lewis, jag längtar så efter att få lära känna dig! Vem är du? Vad finns i din personlighet? Vilka frågor kommer du att ställa? Vilka val kommer du att göra? Och vad kommer du lära mig?
Kanske kommer jag aldrig kunna ge dig allt du pekar på, men jag kan lova dig trygghet, kärlek, skratt, och att jag alltid kommer att göra allt som står i min makt att finnas vid din sida i medgång och motgång. Lewis, du är med mig och mamma nu. Du är med Novali och Denzel. Du är en Elvelyck. Men ännu mycket mer så är ditt liv i Guds händer, med änglar som går bredvid, med en tanke och kallelse från himlen.Dröm alltid stort, för Gud är stor. Se alltid längre, för där borta finns någon som behöver hjälp. Skratta alltid mycket, för skratt är smittsamt. Var alltid nyfiken, för det finns alltid något nytt att lära. Älska alltid människor, för kärlek smälter det hårdaste hjärta. Titta alltid människor i ögonen, för du har ingenting att skämmas över. Närma dig alltid Gud, så ska Han närma sig dig...
Oj vad jag älskar dig.

Lewis Kenzo Elvelyck: Välkommen till Livet, Universum och Allting!

4 kommentarer:

  1. wow! <3 /lillasyster

    SvaraRadera
  2. Gratulerer så mykje!!!!

    SvaraRadera
  3. så underbart vackert skrivet till er son Lewis..han är så vacker ..GUd välsigne er , hoppas vi snart ses .kram linnea Rösvattnet

    SvaraRadera
  4. Man känner ditt stolta fadershjärta rätt genom skärmen!!! Ännu ett vackert barn till er familj!Kramar och grattis från oss alla till er alla!!! Paul och Sussi och barnen

    SvaraRadera