söndag 19 februari 2012

Han sviker aldrig!

Igår kväll när jag predikade här i Ullånger slog det mig mitt i min predikan: Jag har nu tjänat Gud halva mitt liv efter det att jag blev frälst som 15-åring för 15 år sedan - och aldrig, ALDRIG har Gud svikit eller övergivit mig...

Världen kan skaka - men Han står fast!
Oro kan drabba min själ - men Han ger övernaturlig frid!
Tvivel kan slå till - men om och om igen visar Han sig trofast; FAST I TRO!

"Se jag lämnar nu denna världen, och ni vet av hela ert hjärta och hela er själ att inte ett ord har slagit fel av allt det goda som HERREN, er Gud, har lovat angående er. Allt (hur mycket är allt?) har gått i fullbordan för er, inget har slagit fel."
Jos 23:14

"Ty alla Guds löften (hur många är alla?) har i honom fått sitt ja. Därför får de också genom honom sitt amen, för att Gud skall bli ärad genom oss."
2 Kor 1:20

"Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall aldrig förgå."
Matt 24:35

Och tusen till....

TACK älskade Jesus för att ALLT är fullbordat genom Dig! JAG ÄLSKAR DIG!
Du sviker aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar