måndag 11 oktober 2010

Spännade besök

I lördags landade vår gästlärare Cullen Allen på svensk mark. Cullen är pastor i den församling som står oss närmst globalt sett, Allison Park Church i Pittsburgh, US. Han är här en vecka för att undervisa våra elever om bön. Superspännade!Cullen är en nära vän till mig och min familj. Han är alltid uppmuntrande, humoristisk och full av Guds Ande! Han har erfarenhet som pastor och andlig ledare sedan 15 år tillbaka, och leder ett ungdomsarbete i Pittsburgh som ber med ungdomar till frälsning i stort sett varje vecka!

Det är så kul med gäster, internationella vänner, och gästlärare! Nu har jag tillfälle att visa vår vackra huvudstad, sitta ner i djupa samtal över en bit mat, eller utbyta erfarenheter från våra olika församlingar och tjänster. I love it!
I skrivandets stund hör jag Cullen undervisa ute i kyrksalen, lektion tre, första dagen. Och redan nu ömsom skrattar eleverna så de kiknar när Cullen skojar med dem, och ömsom gråter för att Guds närvaro är så påtaglig! Tack Jesus för Cullen Allen!

Nu funderar jag på vart jag ska ta med honom på lunch. Några förslag?

BTW 1: Jag predikade både lördag och söndag i SOS Church. Så kul! Jag njööööt! Ett dop (nr 48 i år!!) och många som gav sina liv till Jesus! Wow!!

BTW 2: Läste detta i SVD idag:

Google testar förarlös bil

Publicerad: 10 oktober 2010, 21.23

Internetjätten Google har utvecklat en förarlös bil.

Varför är jag inte förvånad? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar