onsdag 9 september 2009

Min ledare

Det finns en person som har betytt och betyder mer för mig än någon annan, nämligen min ledare Johannes. Jag skulle bara med några enkla rader vilja hedra honom...Tack Johannes för att du alltid trott på mig och hjälpt mig att växa i tjänst för Guds rike!
Tack Johannes för alla timmar du spenderat i förbön för mig och min familj!
Tack Johannes för att du alltid valt att lyda Guds röst och helig Andes ledning, oavsett vad det kostat.
Tack Johannes för att du är och alltid varit ett föredömme för mig i integritet och karaktär.
Tack Johannes för alla de gånger vi skrattat ihop!
Tack Johannes för att du alltid är så noggrann med vad du säger om människor och vilken attityd du har - det undervisar mig mer än ord!
Tack Johannes för att du lärt mig spela Fierbauernschnapsen!
Tack Johannes för att du lärt mig att be!

Jag blev frälst för över tolv år sedan på ett tältmöte i småland där Johannes predikade. Han hjälpte mig att bli döpt i helig Ande samma kväll. Sedan dess har jag alltid sett upp till Johannes, köpt all undervisning SOS gav ut alldeles i början, och allt jag kan har jag genom åren lärt från SOS och Johannes! Idag är vi de närmsta vänner både i det andliga arbetet och under slappa DVD-kvällar i strumplästen...

Ibland säger människor med lite gnällighet i rösten att jag låter precis som Johannes när jag ber, undervisar eller predikar - ingen kan ge mig en större komplimang!:) (Även om de oftast menade det som allt annat än en komplimang...)

Men Daniel, är du inte överdriven i beröm och glorifierar du inte en människa nu? Nä, Paulus uppmanar oss att ha honom som förebild i Filipperbrevets tredje kapitel. Det innebär att människor kan vara din förebild och att du kan efterapa dem. Jag har ingen bättre förebild än Johannes.
Bibeln uppmanar oss amtidigt att hedra våra ledare - och denna gång vill jag göra det offentligt på min blogg!

Tack Johannes för att jag och min familj får bygga församling med dig i Stockholm! Tack för allt förtroende du visar och ger oss. Tack för att du fortsätter att dela med dig av dina erfarenheter, segrar och misslyckanden. Tack för att du fortsätter att skärpa upp mig.

Nu intar vi Stockholm, Sverige och de onådda folken tillsammans - starkare än någonsin!

3 kommentarer:

  1. Vid ett tillfälle då jag nämnde en förebild för mig då fick jag till svar att Jesus ska vara min förebild. Då svarar jag på alla som svarar likadant att självklart Jesus är den största och mest exemplariska person i mitt liv. Men när jag ser att en människa som lever för Gud och väljer att följa Honom trots allt motstånd på olika sätt, det är inspirerande för mig :-))

    Mvh och bless Vicki (Mia)

    SvaraRadera
  2. Wooow! Behöver jag säga att jag fällde några tårar när jag läste inlägget?! Vad fint och så sant! Tänk att vi får jobba med familjen Amritzer! Och Jensens är lika lyckliga att dom även får jobba med familjen Elvelyck!! We love you!

    SvaraRadera
  3. Vi är många som håller med dig Daniel! Heja Amritzers och heja Elvelycks!

    SvaraRadera