tisdag 29 september 2009

Från Övik till ÄLSKADE bibelskolan!

Har haft en härlig helg i vackra Övik. Åkte upp i lördags för att predika under en utåtriktad satsning de anordnar i pingstförsamlingen. Resultatet blev fyra frälsta och fem andedöpta! Underbart!
Åh, vad härligt det är att undervisa helt nyfrälsta människor om dopet i den helige Ande, be för dem, och höra hur de börjar tala i tungor! Låter det skumt för en del?? Ja, kanske tycker du det - men jag lovar att det är FETT bra!!
Var även FETT kul att träffa en massa gamla bibelskolelever!! Underbara människor! Linda, André, Joel, Maria och alla - ni är Konge!! (norskt uttryck...)

Idag har jag ÄNTLIGEN fått sitta ner med våra Ledarskolelever! Än så länge är det i stort sätt bara Johannes Amritzer som undervisat dem, men idag var det min tur. I morgon kommer vi att "avslöja" vad de ska göra på deras missionspraktik (en månad!) och inspirera inför den! Sedan fortsätter vi på torsdag med annorlunda ledarskapsundervisning....så kul!

Samtidigt gör Julia Willkander succé på bibelskolan. Hon undervisar Lovsång och Tillbedjan med en enorm passion, relevans, tyngd och skärpa! Underbart att smyglyssna...:)

Aaaaaa! Och på söndag predikar jag äntligen för första gången på riktigt i SOS Church! Ljuvligt!! Ser fram emot det så att det svider!
Igår under böneskolan fick jag ett budskap.... Du får bara inte missa det! Och din ickekristna granne, vän eller släkting får inte heller missa det! Vi kör på hela hösten med festivaltryck och glädje! Behöver någon du känner bli döpt? Ta med dem på söndag så döper vi! 16.00, Warfvinges väg 26....

I morgon avslöjas även vart Bibelskolans missionspraktik blir någonstans....men det skriver jag inte här ännu:)

Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Det var kul att ha dig i Övik, en ära! Kom snart igen!

    SvaraRadera