onsdag 30 maj 2012

15 år som kristen!

Fredag kväll, den 30e maj 1997, bestämde jag mig för att låta Jesus vara herre i mitt liv, och att tro på och följa honom. Idag, precis 15 år senare, är jag mer tacksam till Jesus än någonsin förr.

Jag satt som en 15-årig kille i ett stort tält i småländska Ryd och lyssnade när en 24-årig passionerad predikant berättade om att Jesus lever, gör under, bryr sig, älskar och har gett sitt liv för mig. Jag var inte främmande för tro på Gud tidigare, även om jag aldrig hört evangelium på detta levande sätt tidigare. 
Med bultande hjärta bestämde jag mig för att respondera i slutet av mötet, och be en enkel, naken, personlig och ärlig bön till Jesus.
Mitt liv blev förvandlat!
Jag som 15 år; ca 4 månader efter att jag blev frälst.

Senare samma kväll blev jag döpt i den helige Ande. Helt fantastiskt! (Jag vet med andra ord inte hur det är att leva som kristen utan att vara döpt i Anden...jag hann bara erfara det i kanske en timme. En timme jag inte minns så mycket av...)

På 15 år, i halva mitt liv, har Jesus inte svikit mig en enda gång. Han har aldrig gått förbi, aldrig sett över mig - bara sett till mig! 
Jag kunde aldrig ens drömma för 15 år sedan om allt jag gjort, sett och gör idag. Jesus har överträffat ALLT hela tiden!
Jag är djupt tacksam för hans nåd - allt han gett mig av kärlek och utan att jag kunnat förtjäna det. Ord räcker inte till...

Med spänning och glädje ser jag nu framåt... 15 år är en lång tid. Vad har inte skett om 15 år till?

Jesus, jag älskar dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar