torsdag 22 september 2011

Slutspurt!

I församlingen ber och fastar vi just nu... Några 40 dagar, andra två, men vi står tillsammans och ber om en förvandlad stad!
Vi har varit igång i snart fyra veckor, och har bara två kvar framför oss... Slutspurt!

Det händer mycket under dessa dagar. 
Huvudet blir tröttare och har svårare att fokusera efter en lång dag med mycket arbete. Hungern har försvunnit, men längtan efter att få smaka och tugga mat blir starkare och starkare för varje dag. Man ser grillade kycklingar och varmrökta laxar överallt;)

Men framför allt:
Hjärtat krossas och blir mjukare. Beroendet till Gud växer. Man hör och ser så mycket tydligare. Man längtar ännu mer efter bön och att läsa Bibeln. Och tron växer...
Han måste bli större, och jag mindre...

Jag har landat i Matteus kapitel åtta och nio under hela fastan: Jesus botar massor av sjuka i dessa kapitel! Vi, Kristi Kropp, Församlingen, MÅSTE göra samma sak! Jag ber om mirakler i Stockholm! Favör i Stockholm! Nya människor att möta, hjälpa, tjäna och älska! 

Nu går vi in i slutspurten... Lördagen den 8e oktober äter jag igen. Samma dag har vi Ledarsamling och får sitta ner och lyssna till Wilfred Lai från Kenya. Dagen efter har vi Supersunday på Stockholms universitet....jag tror Gud om FETA mirakler!
Inte alls för att "vi förtjänar det" efter 40 dagars fasta...men för att tvivlet har dött av svält, tron vuxit sig starkare, och hjärtat säger tydligare än någonsin: Det är inte jag eller vi i SOS som gör jobbet - det är du Gud, och Din är äran!

Stå gärna med de sista veckorna! Eller åtminstone några dagar till. Läs Matteus 8 och 9, och TRO! 
Vi ses helgen 8-9 oktober. Fett välkommen!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar