lördag 30 juli 2011

Vacker natur och vacker Jesusnärvaro!

Har predikat den andra av två kvällar här på Actfestival, en gemensam sommarfestival för alla pingstförsamlingar i Nordnorge.
Nu förstår jag varför alla norrmän elsker sitt land:)


Det är verkligen supervackert här uppe! Det känns som att gå runt i den norska kompositören Griegs fantastiska 'I Bergakungens sal'!
Människorna är vänliga, leendes, men framför allt förväntansfulla på vad Gud vill göra!

Jag har pratat med många pastorer som upplever stark tillväxt i deras församlingen; jag har mött massor av ungdomar "on fire", och fått leverera kraftfulla budskap från himmelen...

Människor har blivit frälsta; jag väntar på bekräftelse från några som blivit botade oxå... Kort sagt: En underbar helg! Känner mig mer utvilad nu än när jag kom, trots att jag jobbat:)

Imorgon har jag en hemresa på nio(!) timmar, utan min iPod som är borttappad... Nåväl, lite böcker gör susen;)

På måndag åker jag tillbaka till Norge; denna gång till syds etern och med hela min familj. En veckas predikande, sedan börjar en efterlängtad semester...

Ha det!


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:E6,,Kongeriket Norge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar