söndag 5 december 2010

Kärleksbrev

Älskade SOS Church!

Sitter i ett snöigt Pennsylvania och tänker på er alla! Oj, vad jag älskar er och saknar er!
Hela mitt hjärta blir varmt när jag hör att ännu fler har blivit både frälsta och döpta under de två veckor jag varit borta. Super!Jag är så stolt varje gång jag får berätta om er för mina internationella vänner när jag är ute och reser! Jag skryter om er alla och blir alldeles glad så fort jag öppnar min mun för att nämna "SOS Church".
Tack för att ni talar Jesus med era vänner, bjuder med jobbarkompisar till kyrkan, döper nyfrälsta varje vecka och tränar nya lärjungar ständigt och jämt. Ni är alla ett exempel för andra, en klart lysande pärla i Guds Rike, en förebild för många, och så underbart lika Jesus i tro och passion för de förlorade!
Min kärlek till er vet ingen gräns, och jag saknar er så mycket på mina resor!
Kan dock med glädje berätta att människor blivit frälsta här i USA också när jag predikat, och eleverna på MCM Ministry School njuter av undervisningen om Blodsförbundet. All god amerikansk mat börjar sätta sig runt magen, men jag försöker dock springa bort det i löparspåret varannan dag;)

Hoppas ni alla får sova gott i natt: Dröm Jesusdrömmar! Dröm om ett förvandlat Stockholm! Dröm om hur du döper din granne, och hur du lägger händerna på någon sjuk i tunnelbanan! Förvänta dig änglabesök, och sträva efter att lära känna Helig Ande och hans gåvor ännu mer!Jag ber massor för er här i USA! Jag ber att er tro ska explodera, fler ska bli frälsta, er kärlek till de förlorade ska nå ännu högre och att vi ska få se en förvandlad stad!
Stå på för Jesus!

Önskar jag kunde uttrycka min kärlek ännu bättre...
Massor av kärlek!!! Vi ses snart...

Pastor Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar