tisdag 20 juli 2010

Underbar helg och hett filmtips!

Wow, har haft en KANONHELG!
Predikade på tre möten i Allison Park Church, och använde min svenska brytning för att charma alla:) Sedan var det smörjelsen från himlen och Guds Ord som gjorde resten av jobbet! Runt tio personer frälsta - enligt pastorstemet ett normalt resultat en vanlig helg! Wow - sånt gör mig glad! Att det inte behöver vara stora trumman när tio människor blir frälsta, utan det är "vanligt", och "normalt"! Så ska en församling fungera!

Ikväll predikar jag på APC igen; denna gång för Young Adults - unga vuxna. En viktig kategori människor där jag själv befinner mig; mellan 19-30 år. Mycket händer i denna tid av livet, en del växer så det knakar och gör stordåd för Jesus; andra tappar mycket av tonårstidens eld och glöd och blir "Svenssons"... Ikväll ska jag predika in Äventyr och Tro i dem!

Imorgon predikar jag på en lovsångskväll; eller Onsdagsmöte. Ser fram emot det jättemycket! Och har redan ett spännande budskap i anden...

Igårkväll bjöd jag med Peter Almqvist på bio. Vi valde iMAX-anläggningen (SUUUUUPERSTOR duk, knivskarp bild och kanonljud!)
Vi såg Inception - och jag vet inte vad jag ska säga utan att det låter överdrivet; men det var troligtvis den bästa film jag någonsin sett! 10 av 10! Tilltalade mig PERFEKT! (1. Duktiga skådespelare 2. Intelligent story 3. Välregisserat 4. En "tvist" 5. Lång film:) 6. Lite Thriller, lite drama, lite sci-fi! När Cristopher Nolan både skrivit manus och regisserar KAN det inte gå fel!!)Oj, vad jag njöt! Så fort jag lyckas fixa barnvakt ska jag gå och se den igen, denna gång tillsammans med min Stephanie. Såg att den hade premiär i Sverige på fredag - Åk på SOS Summer Camp i helgen, och boka en tokbra biokväll på måndag kväll!! It's an order!
Vad den handlade om? Skulle jag ge mig på att rättvist försöka förklara det så kanske du inte vill se den...för svårt... Boka istället! And prove me wrong...:)

C U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar