fredag 7 maj 2010

Morgondagens Ledare efterlyses!

Igår lämnade årets Ledarskolelever svensk mark och flög ner till Tanzania. I nio dagar ska de arbeta, svettas, be med människor till frälsning, döpa och jobba med förberedelser inför vår stora festival i Same. Jag är sååååå stolt över dem!

Om nio dagar kommer resten av teamet
från Sverige, Norge, Tyskland, Finland, USA, Etiopien, Schweiz, Peru, Libanon och Brasilien ner! Det inkluderar undertecknad och vår Bibelskoleklass både från USA och Stockholm!

Jag har sagt det förr: Ledarskolan har blivit en succé!
Mitt i den mest turbulenta och manglande tid vi upplevt i Mission SOS manar Anden på att vi ska starta ännu en utbildning parallellt med Bibelskolan.
Efter många timmars bön, förberedande och planerande tog vi ett steg i tro fullt ut och satte igång med Ledarskolan. Resultatet blev över ALL förväntan!

Om bara fyra veckor utexaminerar vi pionjärklassen och hjältarna från detta år. De har under året ställt de mest genomtänkta frågor, varit hungriga, vuxit i ansvar, vuxit som människor, fått ny ovärderlig kunskap, praktisk träning, och fått lära sig vägen att vandra som en Ledare. De har blivit mina nära vänner och de har bevisats i pålitlighet!
De är en generation nya Ledare som kommer vara med att vända på Sverige och nå de onådda folken! De kommer vara Ledare värda att följa och själva sätta standard och exempel på sunt liv med genombrottskraft.

Kanske ska även du tillhöra denna framtid?

Nu efterlyser jag morgondagens Ledare. Är det du?
Sista ansökningsdatum för nästa års klass ligger bara en dryg månad bort. Många ansökningar ligger redan på mitt skrivbord, men jag tror inte alla finns här: Din saknas nämligen!

Kanske är det dig vi kan skicka iväg för att förbereda festivaler och jobba med församlingsplantering och pionjärmission om ett år? Kanske är det då du som är 100 % förberedd och stark? Kanske ska ditt liv ta ett nytt avstamp nästa läsår?

Välkommen att ansöka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar