onsdag 25 november 2009

India - here I come!

För nästan exakt nio år sedan följde jag med Mission SOS på min första Onådda Folk-festival. Resan begav sig till Norra Indien, och den förvandlade mitt liv! Totalt!
Nu, nio år senare, återvänder jag ÄNTLIGEN till detta fantastiska land!
En god vän och kristen företagare ska åka till Nordindien på en veckas affärsresa. Han frågade redan i september om jag ville följa med; OM jag ville!!
Efter ett ok från frun och chefen bokade jag min resa tillsammans med honom och hans affärspartner. Och nu bär det slutligen av....
På fredag flyger jag alltså till Delhi för att vara i Nordindien i en vecka. Min vän ska på affärsmöten och driva igenom en deal. Vad ska jag då göra?
Förhoppningsvis vittna massor!
Be för sjuka!
Lära känna folk på caféer, restauranger, gatan, torg, bussar, shoppingcenters och hotell!
Kanske hinna döpa någon?Jag kommer att insupa ett land och en kultur som ropar efter Jesus! Jag kommer att viska med den helige Ande varje dag för nya äventyr! Jag kommer att vara vidöppen för spontan ledning av Gud varje dag. Jag vill be mycket... Jag vet själv inte ännu varför jag åker till Indien, men förhoppningsvis och troligtvis är det rätt i Guds hjärta. Jag förväntar mig att resan leder till något spännande....Gläd dig med mig! Jag jublar i hjärtat! India - here I come!

2 kommentarer:

  1. Go for it Daniel! Vilket tillfälle du har fått. Jättekul!

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig lite på den tredje bilden, tror jag har varit där. Det är väldigt likt där jag var iallafall, det var typ trappor ner till vattnet sådär. Fast det kanske är vanligt i Indien!?

    SvaraRadera