tisdag 13 april 2010

Retorikkurs!

Har precis kommit hem från min livs första ABF-kurs. Retorik!
Jag och Stephanie pratade för några månader sedan om hur man lätt kan träffa människor som har samma intressen som du själv har; vóila - en kurs i något du tycker är kul!

Ikväll var alltså kvällen. Skådespelerskan Paula Ternström tog emot mig och 8 andra deltagare i ett rum på Sveavägen. I nästan tre timmar samtalade vi, övade vi, diskuterade vi och lyssnade på retorikens många aspekter. Superkul! Längtar redan till nästa tisdag:)

Jag ska återge lite av det mest intressanta av vad vi lärde oss om någon dag här på bloggen. Vill bara berätta vad några tyckte om mig när vi talade första intryck:
Anders: "Ja, jag tycket direkt att du hade en naturlig pondus och trygghet; jag tänkte att du var politiker. Och när jag sedan tänkte mer på hur du ser ut trodde jag att du jobbade för Sverigedemokraterna(!)" (lol!)
Jag kontrade med om det hade med min hitlerjugendfrisyr att göra, och det hade det visst;) Jag skrattade så jag fick ont i magen...

Som tur var sa då Ann direkt: "Neeej! Jag trodde direkt att du var värsta musikern i din sköna rockabillystil!"
Tack Ann!:)
Båda hade dock fel när jag fick presentera mig som Pastor. To be continued...

1 kommentar: