måndag 22 mars 2010

Lill-gött i helgen!

Förra året hade vi ett färgstarkt och underbart gäng elever på Bibelskolan med ursprung i småland. De lärde oss "rikssvenskar" en hel massa, bland annat gav de uttrycket: "Lill-gött!"

Till skillnad från vad man kan tro, betyder det inte "lite gott", utan snarare FET BRA, om jag nu fattat allt rätt;)
Det är i alla fall vad jag kan säga om min helg i småland: Det var lill-gött!!

En av killarna ur det gänget arbetar idag som ungdomspastor i Rörvik, mitt i småland!
Förutom ett Ledarseminarium under lördagen och ett förmiddagsmöte på söndagen hade vi EXPLOSION (ungdomsmöte!) på lördagskvällen. Oj vad kul det var!

Tonåringar från Rörvik, Sävsjö, Lammhult, Vrigstad och Stockaryd med omnejd samlades - och runt 25 av dem responderade när jag gav en inbjudan till frälsning efter att jag predikat. Lill-gött!

Efter en sådan helg är man inte trött! Jag känner mig fräsch, lycklig, tillfredsställd och samtidigt hungrig på MER!

Tack Albin och gänget för en KANONHELG! Och tack för att ni tog hand om mig och familjen så väl. U R Excellent!

1 kommentar:

  1. Underbart! Känner pastorn mycket väl i Rörviks Frikyrkoförsamling och församlingen är skön. Hade min praktik där när jag var kamratstödjare.

    Härligt med möten och att få nå ut och se folk ge gensvar.

    Albin är en riktigt skön lirare också, som gör ett fantastisk jobb.

    Så keep it up Daniel!

    SvaraRadera