tisdag 29 juni 2010

2nd vaccation!

Jag älskar scenen i Sagan om Ringen där hoberna blir chockade när de inser att det inte blir någon mer matpaus: "But what about second breakfast?!"
Just nu har vi vår 3e och sista semestervecka. och då vi hade en arbetsvecka förra veckan känns det verkligen som "2nd breakfast", eller snarare 2nd vaccation!

Förra veckan blev kanon, med solsken och Guds Ord!
Jag predikade fem ggr under helgen. Det var jättekul att ha tältmöten i Tärnsjö, men hemma är alltid hemma!! JAG ÄLSKAR MIN FÖRSAMLING och att få predika och undervisa hemma! Tack gode Gud för att människor tog frälsningsbeslut!! (En ofattbar nåd, men det är mer regel än undantag att människor blir frälsta under våra söndagsmöten! Wow!)

Än så länge denna semestervecka har jag hunnit fynda två par jeans, äta massor av glass, umgås med familj och vänner - men ännu inte grilla!! Det ska vi nog kunna ändra på snart...
Böcker blir lästa, jag ser ännu ingen fotboll; dricker läsk, inget kaffe; funderar mycket på politik och tittar på Star Trek! Livet är underbart!:)

C U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar